Tarix fənninin tədrisində debat ən səmərəli metodlardan biri kimi

7-ci sinif Azərbaycan tarixindən “Babəkin başçılığı
altında Azərbaycanda azadlıq müharibəsi” mövzusu keçərkən mən aşağıdakı təlim nəticələrinə
nail olmağı qarşıma məqsəd qoymuşdum: ”Babək
və Cavanşiri oxşar və fərqli cəhətlərinə görə təhlil edir, Babək şəxsiyyətini dövr baxımından qiymətləndirir.”
Bu mövzunu keçməklə şagirdlərdə
Babək şəxsiyyətinə, onun Azərbaycanın azadlığı üçün etdiklərinə rəğbət
formalaşdırmağa, hər birində Babəkə oxşama və onun kimi Vətən üçün təmənnasız
xidmət göstərmə düşüncəsi yaranmasını təmin etmək istəyirdim. Lakin şagirdlərimdən
biri söylənilən fikirlərlə razılaşmadı və fikrini belə əsaslandırdı:”Babək ərəblərə
qarşı vuruşurdu, ərəblərin İslam dinini yaymasını nəzərə alsaq onda deməli Babək
elə İslam dininə qarşı idi. Biz bir müsəlman olaraq Babək haqqında müsbət rəy
bildirə bilmərik. Ona azadlıq uğrunda mübarizə aparmış bir xalq qəhrəmanı kimi
deyil, İslama qarşı vuruşmuş bir kafir olaraq baxmaq lazımdır.” Təbii ki,
auditoriyada bu cür mülahizənin səslənməsi təlim nəticələrinə nail olmaqda mənə
mane olurdu və birmənalı şəkildə şagirdi susduraraq bu problemin üstündən də
keçmək olmazdı. Ona görə də mən bu məsələni müzakirə etməyi təklif etdim. Bəbəkin
şəxsiyyəti ilə bağlı sinifdə iki qütblü bir yanaşma vardı. Bu, mənə məsələnin həllində
debatdan istifadə üçün imkan verdi. Şağırdlərə öz mülahizələrini sübut etmək və
bitərəf qalan yoldaşlarını özlərinə inandırmalarına nail olmaq üçün növbəti dərsin
vaxtına kimi hazırlaşmalarını tapşırdım. Növbəti dərsin vaxtına kimi hər iki
fikri müdafiə edən qrupla görüşərək onların mövzu ilə əlaqədar əlavə məlumatları
əldə etməsini təmin edir, onların debata hazırlığı ilə tanış olurdum. Təyin
edilən vaxt debat baş tutdu, hər iki tərəf əsaslı dəlillər göstərməyə və öz
fikrini sübut etməyə çalışırdı. Müzakirənin gedişini şagirdlərin öhdəsinə
buraxsam da aşağıdakı suallarla müzakirənin gedişini yönləndirirdim:
-Ərəblərə qarşı başlayan
bu hərəkatın VII əsrdə deyil, IX əsrdə baş verməsinin əsas səbəbi nə idi?
-Niyə Afşinin təklifini
Babək qəbul etmədi?
-Xürrəmilər hərakatının
Azərbaycanın dövlətçilik tarixinə təsirləri nədən ibarət idi?
Sonda lazım olan nəticələrin
əldə olunmasına nail oldum. Babək haqqında mənfi rəyi olan şagirdlər onun əslində
bir Azadlıq mücahidi olduğunu qəbul etdilər, amma müəllim dediyi üçün yox, bunu
öz yoldaşları onlara sübut etdiyi üçün!
Debat zamanı müəllim tərəfindən
birbaşa müdaxilə, tərəflərdən hər hansı birini dəstəkləmək yolverilməzdir. Əks
halda bu birmənalı olaraq şagirdin şəxsiyyətində öz mənfi izini qoyacaqdır. Şəxsiyyətyönümlüyün
əsas prinsip kimi qəbul edildiyi müasir kurikulumda isə bu biz müəllimlər tərəfindən
buraxılan ən böyük səhv olardı!
Комментарии
Отправить комментарий