İllüziya ilə əhatə olunmuş reallıq
Biz çətin məsələləri həll edirik, eyni zamanda
bacarıq əldə edirik və təcrübəmizi daha da artırırıq. Biz irəliləyirik, qalib
olanda hədiyyə qazanırıq, məğlub olanda isə hər şeyi yenidən başlayırıq.
Fəaliyyətlə öyrənmək təbii bir
prosesdir, özündə öyrənmək-bir həyatdır, öyrənərək səhv etmək bir təcrübədir.
Oyun dünyasında hər şey maraqlıdır, bu səbəbdən oyun dünyası uşaqları daha çox
cəlb edir. Tədris yönümlü elektron oyunların tədrisə tətbiqi şagirdlərin öyrənmə
prosesinə daha fəal cəlb edilməsinə gətirib çıxaracaq. Bu mühitə düşən yaradıcı
adam tədris sahəsində mövcud problemləri daha keyfiyyətli həll etmək, suallara
cavab tapmaq, verilən tapşırıqları yerinə yetirmək və tədqiqat aparmaq imkanına
malik olur. Uşaqlar oyun oynayanda “bu niyə lazımdır?” sualını vermir,
qarşılarına çıxan problemləri sadəcə həll etməyə cəhd edirlər. Bu səbəbdən tədrisdə
nəzəri materialların praktik elektron oyunlara çevrilməsi öyrənmə prosesinin
inkişafı baxımından əhəmiyyətlidir.
Dünya təhsilində bir çox tədris
yönümlü oyunlar var. Bunlardan rebuslar, qrafika, kvestlər, trenajorlar,
simulyasiyalar, rollu kvestlər, 3D qrafikalı kimi tədris yönümlü oyunlar
mövcuddur. Aşağıda bunlardan bir neçəsi haqqında məlumat əldə etmək olar.
1991-ci ildə yaradılmış Sid
Meyerin “Sivilization” oyunu
strateji oyundur. Oyunun məqsədi imperiya yaratmaqdır. Oyun e.ə. IV minillikdən
başlayır və oyunçu yaratdığı imperiyanı əsrlərdən keçirərək müasir dövrə, hətta
gələcək kosmik dövrə qədər inkişaf etdirir və böyüdür.
Başqa maraqlı oyun “The Sims Medieval” oyunudur. Oyun
şagirdlərə feodal krallığını yaratmaq imkanı verir. Bu oyunda oyunçuların özlərini
orta əsrlərdə hiss etmələri üçün hər bir şey yaradılmışdır.
Tarix fənninin tədrisinə
yararlı tədris yönümlü oyunlardan danışarkən “Roma Total War” və “Barbarian
İnvasion” oyunlarının da adı çəkilməlidir. Hər iki oyun çox canlı,
interaktiv və öyrədici xarakterə məxsusdur. Oyuna başlamazdan əvvəl istifadəçiyə
seçim verilir. Qədim Romanın elit ailələri, yunanlar, makedoniyalılar, qallar,
skiflər, Karfagen, Misir, Parfiya(Roma Total War), Qərbi Roma, Bizans, Hun,
Sasani, Frank(Barbarian İnvasion) dövlətlərindən birini seçən istifadəçi oyuna
başlayır. Istifadəçi adı çəkilən dövlətlərə aid siyasi, hərbi, dini, mədəni tarixi
öyrənməklə yanaşı onları idarə etmək imkanı da əldə etmiş olur.
Adı çəkilən tədris yönümlü
oyunlar həm pullu, həm də xarici dildə olduğu üçün Azərbaycan şagirdlərinə bir
az istifadədə çətinlik yaradır. Buna görə də tədris yönümlü oyunların Azərbaycan
dilində yaradılması günümüzün ən aktual məsələlərindən biridir. 2008-2012-ci
illərdə Azərbaycan Respublikasında təhsil sisteminin informasiyalaşdırılması üzrə
Dövlət Proqramı qəbul edildikdən sonra bu sahədə bir qədər canlanma müşayət
olunur. Belə ki, Dövlət Proqramı çərçivəsində hər il Elektron Təhsil Müsabiqəsi
keçirilir. Müsabiqədə iştirak etmək üçün Azərbaycan dilli tədris yönümlü
oyunlar da hazırlanmışdır. Bunlardan bir neçəsi barədə məlumat verək.
Ağsfata rayon Böyük Kəsik kənd
tam orta məktəbinin tarix müəllimi Mehdiyev Bəhruzun hazırladığı “Tarix labirintdə” tarix fənni üzrə ilk
yaranmış tədrisyönümlü oyunlardan biridir. Oyun həm imtahan, həm də öyrətmə məqsədi
üçün istifadə oluna bilər. Oyunun labirint adlanmasının əsas səbəbi onun strukturu
ilə bağlıdır. Ola bilər ki, siz ilk sualdan sonra nəticədəki cavabı bilərsiniz.
Ancaq oyunda qalib gəlmək üçün mütləq ardıcıl 5 suala cavab vermək lazımdır.
Ucar şəhər 2 saylı tam orta məktəbin
tarix müəllimi Ülviyyə Əliyevanın hazırladığı “Azərbaycan erkən orta əsrlərdə” adlanan oyun yarış xarakterli
interaktiv resursdur. Oyunda 5 kateqoriya üzrə 15 sual verilir, suallar çətinlik
dərəcəsinə görə 3 yerə bölünür. Kateqoriyalar bunlardır: Coğrafiya, Hökmdarlar,
Üsyanlar, Dövlətlər və Məntiq.
Başqa bir yarış xarakterli
oyun Kürdəmir şəhər 1 saylı tam orta məktəbin müəllimi Gülbəniz İbrahimovanın
hazırladığı “Tarix turniri”
oyunudur. Bu oyun da 7-ci sinif üzrə yekun yoxlama aparmaq məqsədi ilə
hazırlanıb. Azərbaycan tarixi, Orta əsrlər tarixi, Təkrar və Tarix:maraq və məntiq
kateqoriyalarından ibarət olan bu oyunda şagirdlərə cavablablandırmaları üçün
40 sualla müraciət edilir.
Müsabiqəyə təqdim olunan Azərbaycan
dilli tədris yönümlü oyunlardan biri də mənim hazırladığım “İpək yolu” oyunudur. 7-ci sinif üzrə
yekun yoxlama məqsədi ilə hazırlanmış bu resurs trenajor xarakterlidir. Istifadəçiyə
oyunda İpək yolu boyunca səyahət etmək təklif edilir. Çin, Göytürk, Ağ Hun, Sasani,
Atropatena, Albaniya, Xəzər, Qərbi Hun, Bizans və Qərbi Roma İmperiyasının ərazilərindən
keçərək Roma şəhərinə gəlməli olan səyyah yol boyu müəyyən maneələrə rast gəlir
və bu maneələri dəf etmək üçün hal-hazırda olduğu ölkəyə aid verilmiş suala
cavab verməlidir. İstifadəçi cavab düzgün olduqda yola davam edir, səhv olduqda
isə yola əvvəldən başlamaq məcburiyyətində qalır.
Oyunların hər birini musabiqe.az saytından yükləmək
mümkündür.
Комментарии
Отправить комментарий