Taksonomiya
Təlim məqsədləri bilik, bacarıq vərdiş və dəyərlərin formalaşmasını əks
etdirir
• Taksonomiya təlim məqsədlərinin həm iyerarxiyasını, həm də təsnifatını
özündə birləşdirir.
• Təlim məqsədlərinin taksonomiyası Benjamen Blum (ABŞ) tərəfindən 1956-cı
ildən təklif olunmuşdur .
Psixopedaqoji araşdırmalara görə, taksonomiyalar üç istiqamətdə
qruplaşdırılır: koqnitiv (idrakı), affektiv (emosional), psixomotor
taksonomiyalar.
Azərbaycanda psixologiya elmləri doktoru, professor Əbdül Əlizadə ilk
dəfə olaraq taksonomiyaları tətbiq etmiş, üç tərkibli taksonomiyalar
yaratmışdır.
İdrak
taksonomiyası (Blum 1956)
Səviyyə
|
Ümumi təlim
nəticələri
|
Spesifiq təlim nəticələri
|
Fəaliyyətin göstəriciləri
|
BİLMƏ
|
Ümumi terminləri bilir
|
Müəyyən
edir, təsvir edir, sadalayır, sıralayır, seçir
|
Yadda
saxlamaq, xatırlamaq, tanımaq, işarə etmək
|
ANLAMA
|
Fakt
və prinsipləri anlayır
|
Fərqləndirir,
izah edir, nümunələr gətirir
|
izah
etmək, bir ifadə vasitələrindən digər ifadə vasitələrinə keçirmək
|
TƏTBIQETMƏ
|
Konsepsiya
və prinsipləri yeni şəraitdə tətbiq edir
|
Dəyişir,
hesablayır, istifadə edir, nümayiş etdirir
|
Problem
həll etmə, müəyyən nəticələr əldə etmək
üçün informasiyaları tətbiq etmək
|
ANALİZ(TƏHLİL)
|
İşin təşkili strukturunu təhlil edir
|
Ayırır, hissələrə bölür,
əlaqələndirir, müəyyən edir
|
Onların bir yerdə necə mövcud olduğunu göstərmək
üçün nəyisə parçalamaq, motivləri müəyyənləşdirmək
|
SİNTEZ
|
əşyaları və ideyaları təsnif edərək sxemlər
yaradır
|
Yaradır, tərtib edir, yazır, nitq söyləyir, kəşf
və ya ixtira edir.
|
Həm şifahi, yazılı formada, həm də fikrini ifadə
edən obyekt ola bilən unikal, original məhsulu yaradılması
|
DƏYƏRLƏNDİRMƏ
|
Yazı materialının məntiqi ardıcıllığını
qiymətləndirir
|
Müqayisə edir, qarşılaşdırır, mühakimə yürüdür
|
Məsələ haqqında mühüm qərarlar çıxarmaq, mübahisələri
həll etmək
|
Ünsiyyət taksonomiyası:
§
İzahetmə
§
Təsviretmə
§
Təqdimetmə
§
Şərhetmə
§
Reaksiyavermə
Psixomotor taksonomiya:
Taksonomiya təlim prosesində böyük rol oynayır. Təlim
prosesinin planlaşdırılmasından başlayaraq, idarə olunmasına qədər bütün mərhələlərdə
ona istinad etmək zərurəti yaranır.
Araşdırmalar göstərir ki, taksonomiyalar təlim əhəmiyyəti
baxımından aşağıdakı imkanlara malikdir:
• Təlim məqsədlərini düzgün müəyyənləşdirmək
• Problemləri düzgün müəyyənləşdirmək və şagirdlər
üçün tapşırıqlar tərtib etmək
• Qoyulmuş məqsədlərə uyğun qiymətləndirmə vasitələrini
seçmək
• Təlim nəticələrinə
əsaslanaraq refleksiyam düzgün keçirmək: bu və ya digər materialın öyrənilməsində
şagirdlərin hansı çətinliklərlə qarşılaşdıqlarını müəyyən etmək.
Online Gaming | happyluke.com - TopBet
ОтветитьУдалитьOnline Gaming. Online Gaming. 제왕카지노 Online ทางเข้า m88 Gaming. Online Gaming. Casino. Online happyluke Gaming. Mobile Gaming. Mobile Gaming. Online Gaming.